Behoefte aan betrokkenheid in hoorzorg

Hoorzorg is meer dan het aanmeten van een passend hoortoestel, stelt audicienketen Specsavers. Met het concept Complete Hoorzorg wil het concern de hoorzorg verder verbeteren. Dit houdt onder andere in dat ze klanten actief opzoekt en hen betrekt bij het proces.

De tijd dat de audicien de alwetende hoorspecialist was en de klant eenvoudig voorschreef welk hoortoestel hij het beste kon gebruiken, is al lang voorbij. De klant heeft behoefte aan duidelijkheid. In wat zijn mogelijkheden zijn en in wat hij kan verwachten.

Specsavers begrijpt dit en gaat de markt op met een uniek concept: Complete Hoorzorg. Dit betekent dat Specsavers alleen met goed opgeleide en geregistreerde audiciens werkt. Dat ze altijd de hoogste kwaliteit nastreeft. Maar vooral dat ze klanten betrekt bij het proces. Zo kan de klant meekijken in het eigen oor met behulp van een video otoscopie.

In de praktijk blijkt dat klanten daar behoefte aan hebben. Tijdens de 50PlusBeurs heeft de aanwezige audicien in opleiding geen moment rust. Ze staat doorlopend nieuwsgierige, bezorgde of gewoon geïnteresseerde bezoekers te woord terwijl ze hen een kijkje in het eigen oor geeft.

De drempel is laag, zo blijkt na het bevragen van een aantal bezoekers. Ze twijfelen toch wel over het eigen gehoor maar hebben het bezoek aan de audicien nog niet gepland. Hier stappen ze wel de drempel over. Op de 50PlusBeurs is duidelijk dat het concept van Specsavers goed inspeelt op de behoefte van de klant.